Świat Dysku Wiki
Advertisement

Każda żyjąca istota na Dysku posiada swój Życiomierz. Większość z nich wygląda jak normalne klepsydry, z przesypującym się piaskiem, oznaczającym upływające sekundy życia. Piasek sypie się zawsze w jedną stronę, niezależnie od tego, w którą stronę obrócić życiomierz. Na każdym znajduje się imię osoby, do której należy, a czasami również zdobienia wskazujące na jej profesję.

Życiomierze śmiertelnych istot przechowywane są w Domenie Śmierci, w specjalnym pomieszczeniu, wypełnionym półkami, na których stoją. Część życiomierzy należąca do Istot Nadprzyrodzonych, znajduje się w ukrytym pokoju. Życiomierze istot, któych istnienie opiera się na wierze, mają ilość piasku odpowiadającą sile wiary w danym momencie. Istoty te mogą być nieśmiertelne, ale umierają, kiedy przestaje się wierzyć w ich istnienie. 

Opisane Życiomierze[]

  • Bill Brama - dostał swój życiomierz jako prezent pożegnalny od samego Azraela. Jest to mała złota klepsydra, niewiele większa od zegarka na rękę, z wyrytym imieniem ŚMIERĆ. Jest to nawiązanie do złotych zegarków wręczanych ludziom odchodzącym na emeryturę jako prezent pożegnalny.
  • Śmierć - także posiada swoją klepsydrę. Jest bardzo duża, w czarnej ramie, ozdobiona motywami czaszek. Śmierć jest istotą nieśmiertelną, dlatego w jego klepsydrze nie ma piasku.
Advertisement