Świat Dysku Wiki
Advertisement
The3auditors

Audytorzy Rzeczywistości - istototy pilnujące, aby działała grawitacja, atomy wirowały i aby czas pozostawał oddzielony od przestrzeni. W zasadzie były biurokratami ("skarbówą") wszechświata.

Charakterystyka[]

Audytorzy nie mieli swojej formy materialnej. Kiedy jednak ukazywali się innym, przybierali postać szarych, unoszących się nad podłożem zakapturzonych płaszczy, które wypełniała pustka. Nie posługiwali się mową, kiedy się komunikowali, to przesyłali wiadomość prosto do mózgu słuchającego.

Istoty te nie posiadały cech indywidualnych, funkcjonowały kolektywnie. Decyzje podejmowały w grupach składających się z trzech Audytorów, żeby zbadać dany problem pod wszystkimi możliwymi kątami i znaleźć najlepsze rozwiązanie. Wszyscy przemawiali w liczbie mnogiej, ponieważ nie mogli posiadać własnej osobowości. Kiedy jednak któryś z nich zaczynał wypowiadać się w liczbie pojedynczej i wykształcił chociażby zalążek indywidualnej osobowości, zostawał unicestwiony.

Audytorzy Rzeczywistości nienawidzili życia, ponieważ jest chaotyczne i sprawia im problemy z papierkową robotą. Woleli kule skał krążące wokół gwiazd po równych orbitach. Ludzie i inne inteligentne rasy były dla nich najbardziej chaotyczną i nieprzewidywalną formą życia, przez co nienawidzli ich najbardziej. Poza tym inteligentne formy życia wykształciły systemy wierzeń, które zmieniały świat i czyniły go mniej logicznym, a Audytorzy mieli problem z klasyfikacją wytworów takich jak smoki czy poezja.

Mnisi Historii klasyfikowali ich tak samo jak Stwory z Piekielnych Wymiarów, ale uważali ich za jeszcze niebezpieczniejszych. Lu-Tze nazywał ich "Wrogami Umysłu". Audytorzy jednak byli wrogami życia od strony Prawa, a nie Chaosu jak Stwory.

Na szczęście Audytorzy nie moli po prostu zniszczyć ludzkości, ponieważ byłoby to wbrew zasadom, których strzegli. Mogli jednak wykorzystywać śmiertelników do własnych manipulacji.

Historia[]

Kosiarz[]

Głównym przeciwnikiem planów zniszczenia życia przez Audytorów był Śmierć. On sam nie uważał się za wroga życia, a za jego integralną część - przynosił wyzwolenie starym i zmęczonym życiem istotom i dbał o to, żeby świat się nie przepełnił. Przez wieki swojej pracy wykształcił osobowość, szczególnie interesowali go ludzie i próbował ich zrozumieć.

Audytorzy więc ukarali Śmierć za wykształcenie osobowości i zbyt duże przywiązanie do ludzi, zmieniając go w śmiertelnika. Chcieli aby Nowy Śmierć był bezduszny, bezosobowy i posłuszny, nie dbający o istniejące życie. Stary Śmierć zwyciężył jednak Nowego i wrócił do swoich obowiązków za przyzwoleniem Azraela - istoty stojącej ponad istotami takimi jak Śmierć czy Audytorzy.

Wiedźmikołaj[]

Innym razem Audytorzy postanowili pozbyć się Wiedźmikołaja. Jego zabicie zlecili Panu Herbatce. Kiedy to się nie udało, postanowili unicestwić Wiedźmikołaja własnoręcznie, gdy ten był w postaci dzika. Wiedźmikołajowi pomogli jednak Susan i Śmierć. Jeden z Audytorów zarzucił Śmierci nieprzestrzeganie reguł, na co on odpowiedział, że to Audytorzy tego nie robią i zniszczył ich.

Znani Audytorzy[]

Źródła[]

Postacie
Antropomorficzne personifikacje AzraelAudytorzy RzeczywistościCzasNowy ŚmierćPanikaŚmierćŚmierć DrzewŚmierć JętekŚmierć PchełŚmierć SzczurówŚmierć ŻółwiWojnaZimistrz
Audytorzy Rzeczywistości BiałyBrązowaCiemne AwokadoCzerwonaFioletowaFioletowe IndygoGrafitowaKarmazynowaMandarynkowaNiebieskiPomarańczowyZielonyŻółta
Bogowie AnigerAnoiaBibulousFoorgolGruneHyperopiaLibertinaLosNugganOfflerOmPaniQuelcamisoatlRegSandelfonSilikarusSkarabeusz Popychający Kulę SłońcaSteikhegelSweevoŚlepy IoTopaxiUrikaZefir
Bohaterowie Cohen BarbarzyńcaHrunŁasica
Czarownice Agnes NittBabcia WeatherwaxCzarna AlissTiffany ObolałaMagrat GarlickNiania Ogg
Demony AstfglAzaremothBeezlemothDrazometh CuchnącyNeuralgeQuelcamisoatUrglefloggahVassenegoVizzimth
Gildie BoffoKompt de YoyoLord DowneyLord SelachiiPani Palm
Mieszkańcy Ankh-Morpork Człowiek-WiadroGardło Sobie Podrzynam DibblerGrubasMoist von LipwigWilliam de Worde
Niewidoczny Uniwersytet Bengo MacaronaBibliotekarzEzrolith ChurnGlenda SugarbeanKwestorJuliet StollopPierwszy PrymusRincewindHexMustrum RidcullyMyślak StibbonsWykładowca Run Współczesnych
Straż Miejska Ankh-Morpork AnguaCudo TyłeczekDetrytusDorflFred ColonMarchewaReg ShoeSamuel VimesNobby NobbsSally von Humpeding
Advertisement