Świat Dysku Wiki
Advertisement

Człowiek Wylewający Wiadro Wody na Dwa Psy, znany jako Człowiek-Wiadro, to duchowy przewodnik Pani Cake.

Za życia należał do plemienia z Howondalandu, ale sam urodził się już w Ankh-Morpork, ponieważ jego pradziad się tam przeprowadził. Często rozpacza nad swoim losem i uważa, że powinien żyć na otwartych równinach Howondalandu i zostać rozszarpanym na śmierć przez górskiego lwa, albo wielkiego mamuta. Naprawdę zginął przejechany przez wóz na ulicy Melasowej w Ankh-Morpork, bo był pijany.

Swoje imię otrzymał zgodnie z tradycją swojego plemienia. Według tej tradycji, matka po narodzinach dziecka wygląda z tipi i wymyśla imię od pierwszej rzeczy jaką ujrzy. Człowiek Wylewający Wiadro Wody na Dwa Psy uważa jednak, że i tak ma bardzo dobre imię w porównaniu ze swoim bratem bliźniakiem, który dostał imię 10 sekund wcześniej. Brat, którego skrócone imię brzmi Dwa-Psy, oddałby prawą rękę, żeby nazywać się Dwa Psy Które Się Gryzą. Człowiek-Wiadro jest duchowym przewodnikiem Pani Cake i udziela jej odpowiedzi na różne pytania dotyczące świata duchów. Również dzięki jego pomocy, może ona komunikować się z innymi zmarłymi. Zanim zacznie udzielać odpowiedzi na pytania, przez pięć minut opowiada o bizonach i wielkich białych zjawiskach spirytystycznych, mimo iż tak naprawdę nie ma o nich pojęcia. Co jakiś czas do rozmowy wtrąca "um" i "hou". Po udzieleniu odpowiedzi dostaje zwykle szklankę whisky.

Ciekawostki[]

Tradycja nadawania imion w jego plemieniu jest taka sama, jak u Indian Siuksów, z filmu Tańczący z Wilkami

Advertisement