Świat Dysku Wiki
Advertisement

Czarodzicielstwo (Sourcery ) - humorystyczna powieść fantasy Terry’ego Pratchetta, wydana w 1988 r. W Polsce książka ukazała się po raz pierwszy w 1997 r. nakładem wydawnictwa Prószyński i S-ka. Jest to piąta część długiego cyklu Świat Dysku, zaliczana do podcyklu o Rincewindzie.

Opis Wydawcy[]

Narodził się czarodziej - czarownik tak potężny, że w porównaniu z jego mocą wszelka magia jest tylko dziecinną zabawką. Samo jego istnienie doprowadza Świat Dysku, który oczywiście jest płaski i płynie w przestrzeni na grzbiecie gigantycznego żółwia, na krawędź totalnej wojny taumaturgicznej. To niedobrze. Na jego drodze stoi jedynie Rincewind, nieudany mag, który chce ocalić świat, a przynajmniej tę część, która zawiera jego osobę. W przygodzie uczestniczą nowe postacie: Conena, barbarzyńska fryzjerka, Nijel Niszczyciel (którego matka wciąż zmusza do noszenia wełnianej bielizny) i być może pierwszy dżin-yuppie, który zajmuje się lampionami jako potencjalnie obiecującym rynkiem. Los prowadzi ich na Wschód, czy też w stronę Osi, czy jakoś tak.

Zarys Fabuły[]

UWAGA! Zawiera spoilery! Albo raczej zawierałby gdyby ktoś go przedstawił.

Postacie[]

Best Art Czarodzicielstwo

Główni bohaterowie

  • Abrim - Wielki Wezyr Klatchu
  • Bagaż - zabójcza skrzynia na nóżkach
  • Bibliotekarz - bibliotekarz na Niewidocznym Uniwersytecie
  • Coin - czarodziciel i poniekąd antagonista.
  • Conena - barbarzyńska fryzjerka, córka Cohena Barbarzyńcy
  • Nijel Niszczyciel - początkujący barbarzyński bohater, będący w tym interesie od jakiś trzech dni.
  • Rincewind - nieudany mag i główny bohater, mistrz ucieczek, któremu po raz kolejny dane jest ocalić świat.
  • Spelter - kwestor, ginie
  • Śmierć - on jest zawsze
  • Kreozot - sułtan Klatchu, jeden z kluczowych bohaterów, poeta który talentu do poezji ma tyle co hiena.

Miejsca[]

Advertisement