Świat Dysku Wiki
Advertisement

"Każda khobieta vinna dzielić hobby svego małżonkha. Dzięki temu zviązek pozhostaje inthehesujący."

~Doreen Winkings, Kosiarz

Doreen Winkings  - Hrabina Nosfrontatu, żona wampira z Ankh-Morpork. Uważa, że za wszelką cenę powinna dopasować się do bycia hrabiną i wampirzycą, mimo iż formalnie nadal pozostaje człowiekiem.

Wygląd[]

Doreen jest niską i pulchną kobietą w średnim wieku. Ubiera się jak przystało na hrabinę, żonę wampira. Nosi obcisłą czarną suknię, dużo pierścieni na palcach i bardzo blady makijaż oraz długie czarne włosy z wystrzyżoną w szpic grzywką. Niestety natura stworzyła ją niską, pulchną, z kręconymi włosami i rumianą cerą, przez co widać wyraźnie oznaki konfliktu między tym jak wygląda, a jak chce wyglądać. Swój wygląd uzupełnia sztucznymi kłami.

Osobowość[]

Doreen ma wielkie klasowe ambicje. Kiedy jej mąż odziedziczył tytuł hrabiego i wampiryzm, uważa że najważniejsze jest dopasować się do pewnych wymogów klasowych. Dlatego nosi (i każe mężowi) strój wieczorowy przez cały czas, a także mówi z silnym überwaldzkim akcentem (który znika, kiedy Doreen o nim zapomina, albo jest wzburzona).

Traktuje wampiryzm męża jak rodzaj hobby, ale tak naprawdę to ona wywiera na mężu presję, aby zachowywać się najbardziej arystokratycznie i z klasą, jak tylko można, pomimo ich ewidentnego niskiego statusu społecznego i majątkowego oraz prostego wychowania. Mimo iż wymaga aby Arthur zachowywał się jak wampir, to jednak nie pozwala mu na gryzienie szyj młodych dam.

Nosfrontatu

Biografia[]

Doreen była żoną dobrze zapowiadającego się hurtownika w branży owocowo-warzywnej w Ankh-Morpork. Kiedy jej mąż otrzymał w spadku tytuł Hrabiego i wampiryzm, zaczęła robić wszystko, aby dopasować się do wyższych klas.

Doreen nie zostaje ugryziona przez męża, jednak twierdzi, że jest wampirzycą przez małżeństwo. Mieszka w Ankh-Morpork zmuszając męża do budowy krypty, lochu i fosy. Wraz z mężem należy do Klubu Od Nowa, gdzie spotykają się z innymi nieumarłymi.

Prawdopodobnie istotnie jest możliwe zostanie wampirem przez małżeństwo, ponieważ Doreen, wraz z resztą nieumarłych pozostaje nieczuła na działanie muzyki pasożyta miast. Inni ludzie (a nawet magowie), zostają zahipnotyzowani przez muzykę sączącą się z centrum handlowego. Wraz z innymi czlonkami Klubu Od Nowa ratuje Ankh-Morpork przed zagładą.

Ciekawostki[]

  • Nosfrontatu (w oryginale Notfaroutoe) to sparodiowany Nosferatu.
Advertisement