Świat Dysku Wiki
Advertisement

FaustEryk (tyt. oryg. FaustEric) - dziewiąta książka Terry'ego Pratchetta osadzona w Świecie Dysku i czwarta z cyklu o Rincewindzie. Opowiada o trzynastoletnim chłopcu pragnącym spełnienia trzech typowych życzeń: władzy nad światem, życia wiecznego i najpiękniejszej kobiety w historii. Jej pierwsze wydanie ukazało się w 1990 roku w Wielkiej Brytanii; w Polsce w 1997 roku, nakładem wydawnictwa Prószyński i S-ka.

Opis z okładki[]

Słyszeliście o Fauście... To jest Eryk. Istnieje pewna różnica. Eryk ma czternaście lat, mieszka na legendarnym i magicznym Świecie Dysku, a także jest pierwszym w historii hakerem demonologii. Na szczęście nie udało mu się wywołać żadnych demonów, wywołał za to Rincewinda (najbardziej niekompetentnego maga w uniwersum) oraz Bagaż (najniebezpieczniejszy sprzęt podróżny na świecie). Kiedy Eryk wpuszcza ich na niczym niechroniony świat, oczekuje, że Rincewind spełni jego trzy dość młodzieńcze życzenia. Wiecie przecież. Standardowa trójka. Żyć wiecznie, panować nad światem, spotkać najpiękniejszą kobietę w historii. Właściwie to proste... Dryfowanie u zarania Czasu, zmiana przyszłości i spotkania z najbardziej kłopotliwym bogiem historii i to zaledwie początek. Stworzenie życia na Dysku to drobnostka. Ponieważ Rincewind trafia w końcu do Piekła. Dosłownie. A ono nigdy już nie będzie takie jak dawniej.

Postacie[]

Główne[]

Poboczne[]

  • Archeios
  • Azaremoth
  • Beezlemoth
  • Bibliotekarz
  • Diome, Wiedźma Nocy
  • Drazometh Cuchnący
  • Eleonora Tsortiańska
  • Ezrolith Churn
  • Herrena Hennowłosa Herridan
  • Kwestor
  • Lavaeolus
  • Polly
  • Ponce da Quirm
  • Quelcamisoatl
  • Ruda Scharron
  • Stwórca
  • Śmierć
  • Urglefloggah
  • Vassenego
  • Vizzmith

Wspomniane[]

Miejsca[]

Inne[]

Rasy[]

  • Demony
  • Ludzie

Organizacje[]

Fauna[]

Pozostałe[]

Advertisement