Świat Dysku Wiki
Advertisement

Modo - krasnolud, zajmujący się dziwną dla swej rasy profesją, jaką jest ogrodnictwo.

Osobowość[]

Modo nie jest typowym przedstawicielem swojej rasy. Zajmuje się ogrodnictwem, nie śpiewa piosenek o złocie i nie żłopie piwa. Pali natomiast fajkę, jest szczęśliwy w tym czym się zajmuje i nie podchodzi zbyt poważnie do niczego co nie wiąże się z ogrodnictwem. Wcale nie przejmuje się okresową naturą śmierci Windle Poonsa, ani tym, że  przekopuje się on przez trawnik jako zwłoki oraz że znikąd pojawiają się druciane wózki. Jego pasją jest pielęgnacja róż, a także gromadzenie kompostu.

Modo wierzy w kompost tak, jak inni wierzą w bogów. Jego pryzmy kompostu falowały, fermentowały i fosforyzowały słabo w ciemności. Modo dodaje do nich tajemniczych i nielegalnych składników, chociaż nigdy mu niczego nie udowodniono. 

Biografia[]

Modo pracował w Pałacu Patrycjusza jako młodszy ogrodnik. Przeniósł się jednak na Niewidoczny Uniwersytet i nie żałuje swojego wyboru, ponieważ, jak twierdzi można tam zobaczyć ciekawsze rzeczy. Podczas zamieszania z wzbierającą siłą życiową (Kosiarz) jedna z wyjątkowo wielkich pryzm kompostu ożyła i prawie wchłonęła Moda, jednak został on uratowany przez magów.

Advertisement