Świat Dysku Wiki
Advertisement

Nowy Śmierć jest antropomorficzną personifikacją śmierci, wykreowaną z ludzkich umysłów, która miała zastąpić obecnego Śmierć.

Kiedy Śmierć staje się śmiertelnym Billem Bramą (Kosiarz), przestaje pełnić swoje obowiązki. Początkowo na świecie niebezpiecznie wzbiera siła życiowa, ponieważ nikt nie przychodzi po dusze zmarłych. Jednak powoli wyodrębniają się poszczególne Śmierci różnych gatunków, zgodne z ich wyobrażeniami.

Jednak ludzie mają bardziej skomplikowane wyobrażenia niż inne gatunki. Dlatego ich Śmierć powstaje bardzo długo. Kiedy wreszcie przybywa, okazuje się, że niezwykle lubi dramatyczne efekty. Dosiada szkieletowego wierzchowca i pozuje na jego grzbiecie na tle wzgórz oświetlonych błyskawicami. Przybywa dokładnie o północy. Odziany jest w czarną szatę. Nie ma twarzy, ale w miejscu, w którym miałby głowę, tkwi korona.

Nowy Śmierć, według zamysłu Audytorów Rzeczywistości, ma być całkowicie bezduszny a plon zbierać ma najlepiej w masowych ilościach. Dlatego do swoich celów chce wykorzystać Kombinator Żniwny. Bill Brama jest tym oburzony, ponieważ dla niego plon jest najważniejszy i wymaga specjalnego traktowania.

Kiedy Nowy Śmierć przybywa, aby zabrać Billa Bramę, ten chce pokonać go jako duch swoją kosą. Niestety kowal Ned Simnel nie wywiązał się z powierzonego mu zadania i nie zabił kosy, przez co Bill nie może jej wykorzystać. Przegrałby starcie z Nowym Śmiercią, gdyby Panna Flitworth nie oddała mu części swojego czasu.

Nowy Śmierć ginie z ręki starego Śmierci, który wraca do pełnienia swoich obowiązków.

Advertisement