Świat Dysku Wiki
Advertisement

Renata Flitworth - właścicielka niewielkiej farmy w małej wiosce gdzieś w Ramtopach.

Wygląd[]

Panna Flitworth jest 75-letnią, bardzo chudą i krótkowzroczną staruszką. Jej twarz kolorem i teksturą przypomina orzech.

Osobowość[]

Panna Flitworth jest bardzo rzeczowa i praktyczna. Jej jedyną lekturą jest Almanach Farmera i Katalog Nasion, który mógł przetrwać nawet cały rok w wygódce przy oszczędnym używaniu.

Ma twardy charakter i niewiele kontaktu z innymi mieszkańcami wioski, którzy uważają, że jest stuknięta i ukrywa w swoim domu skarby.

Jest osamotniona. Bill Brama, którego przygarnęła do stodoły, dotrzymuje jej towarzystwa, ale okazuje się, że zbyt bardzo przyzwyczaili się oboje do samotności. Mogą siedzieć obok siebie godzinami bez słowa.

Pomimo swojego ostrego i praktycznego charakteru, przez całe życie, wewnątrz duszy miała osiemnaście lat.

Biografia[]

Ojciec Panny Flitworth był przemytnikiem. Podróżował przez góry z podejrzanymi interesami. Jej matka była prawdopodobnie prostą wiejską kobietą. Panna Flitworth nazwała po niej swoją świnię - Nancy.

Renata jako młoda dziewczyna miała narzeczonego - Rufusa, który był przemytnikiem, jak jej ojciec. Mieli się pobrać, ale Rufus nalegał, aby przed samym ślubem wyruszyć jeszcze raz przez góry, ponieważ chciał zarobić więcej pieniędzy na rozpoczęcie nowego życia i zaimponować ojcu Renaty. Niestety zginął pod lawiną na przełęczy, a Renata już nigdy nie wyszła za mąż. Jak przystało na praktyczną kobietę z Ramtopów, schowała suknię do worka i nie odwołała śniadania weselnego, żeby nie zmarnowało się przygotowane jedzenie.

Renata prawdopodobnie nie miała żadnego rodzeństwa. Po śmierci rodziców została całkiem sama. Kochała Rufusa do końca życia i nigdy nie wyszła za nikogo innego. Mieszkała sama w domu rodzinnym, wypełniając samotność pamiątkowymi przedmiotami. Jej salon wypełniały liczne bibeloty - imbryczki do herbaty, porcelanowe pieski, dziwaczne patery, rozmaite figurki i malowane talerze z napisami w stylu "Pamiątka z Quirmu". Ściany pokrywały obrazy utrzymane w kolorze błota, a wnętrze przepelniały meble. Cały pokój wypełniał zapach długich, nudnych popołudni. Na jednej ze ścian wisiał zegar w kształcie sowy, przesuwającej na boki oczy w rytm tykania. Na kredensie stały trzy skrzynie. Dwie z nich wypełniało złoto, natomiast trzecia pełna była pamiątek po utraconym Rufusie - zawierała pożółkłe listy, białe buciki i welon. A także małą pozytywkę, prezent od narzeczonego.

Panna Flitworth przyjęła pod swój dach Billa Bramę, jako kosiarza, do pomocy przy żniwach. Była świadkiem, jak Bill uratował córkę oberżysty od śmierci w pożarze i oddał jej część swojego czasu. Wtedy dowiedziała się, że Bill to tak naprawdę Śmierć. Poznała przyczynę jego pobytu w materialnym świecie i pomogła mu zwyciężyć nowego Śmierć, oddając mu część swojego czasu.

Śmierć odwiedził ją po wszystkim z prezentami na podziękowanie - najpiękniejszymi kwiatami, luksusowymi czekoladkami o nazwie "Mroczne Oczarowania", a także największym diamentem w Świecie Dysku - Łzą Offlera. Zaproponował jej także odwiedzenie najwspanialszych miejsc świata, jednak Renata chciała jedynie udać się na coroczne tańce, których nigdy dotychczas nie opuściła.

Panna Flitworth przetańczyła ze Śmiercią całą noc i dopiero rano odkryła, że jest już martwa. Śmierć zabrał ją poprzez czas do momentu, w którym zginął Rufus. Pozwolił im odejść razem dokąd tyko zechcą.

Advertisement