Świat Dysku Wiki
Advertisement

Prawda (The Truth) - 28. część z cyklu Świata Dysku. W Wielkiej Brytanii wydana w Wielkiej Brytanii w 2000, a w Polsce w 2007 roku. Jest to szósta część cyklu o straży miejskiej, a także trzecia cyklu biznesowego.

Opis Wydawcy[]

William de Worde jest przypadkowym wydawcą pierwszej gazety na dysku. Teraz musi sobie poradzić z tradycyjnymi problemami dziennikarskiego życia - ludźmi, którzy chcą, by zginął, wampirem na odwyku, żywiącym samobójczą fascynację fotografowaniem z lampą błyskową, innymi ludźmi, którzy też chcą, by zginął, choć w inny sposób, oraz, co najgorsze, człowiekiem, który błaga go, by publikował zdjęcia jego ziemniaków o zabawnych kształtach. "Prawda" to czysta rozkosz. Jest bardzo, bardzo zabawna...

Fabuła[]

UWAGA! Zawiera spoilery!

William de Worde wiedzie spokojne, monotonne życie. Zarabia na nie, pisząc listy z wiadomościami z Ankh-Morpork do różnych ważnych osobistości. Jednak pewnego dnia spotyka krasnoludy z prasą drukarską i zaczyna zupełnie nowe życie jako wydawca pierwszej azety na Świecie Dysku. Razem z krasnoludami, Sacharissą Cripslock i wampirem-ikonografikiem Otto Chriekiem, musi przezwyciężyć trudy dziennikarskiego życia.

Tymczasem w mieście mają miejsce niesamowite wypadki - lord Vetinari zostaje zamknięty za atak na własnego urzędnika i próbę kradzieży. Ślady, odkryte przez Straż Miejską wskazują, że w sprawę są zamieszane osoby z zewnątrz, ale śledztwo stoi w miejscu. William sam musi odkryć, kto za tym wszystkim stoi, a wtedy jego własne życie staje się zagrożone.

Postacie[]

Główne[]

Drugoplanowe[]

Advertisement