Świat Dysku Wiki
Advertisement

Quelcamisoatl, Pierzasty Boa - tezumeński bóg masowych ofiar z ludzi. Miał postać pół człowieka, pół kury, pół jaguara, pół węża, pół skorpiona i pół szaleńca. Miał też naszyjniki z czaszek. Tezumeni na szczytach wielkich piramid, ręcznie robionymi nożami z obsydianu w hurtowych ilościach kroili i obdzierali żywcem ze skóry dla niego swoich sąsiadów i gości, melodyjnie przy tym narzekając na swój los.

W rzeczywistości Quelcamisoatl był tylko nic nieznaczącym demonem, który kiedyś przypadkiem trafił na prymitywnych i spokojnych Tezumenów i z własnej inicjatywy nakłonił ich do budowy ceremonialnych piramid i zaprowadzania tam ludzi. Z czasem zaczął traktować to, jako swoje hobby. Kiedy dowiedział się o tym Astfgl, polecił Quelcamisoatlowi objawić się i rozkazać swoim wyznawcom odstąpienia od praktyk religijnych na rzecz pomagania swoim bliźnim, ponieważ przez Tezumenów Piekłu wymykały się tysiące potencjalnych dusz. Niezbyt szczęśliwy z tego powodu demon pojawił się akurat w momencie, gdy Bagaż przybył na ratunek Rincewindowi. W odróżnieniu od swojego trzydziestostopowego posągu w świątyni Quelcamisoatl miał tylko sześć cali wzrostu i Bagaż nawet go nie zauważył, kiedy lądował na miejscu, na którym stał demon i go rozgniótł. Po tym przykrym dla niego wypadku Quelcamisoatl musiał przez kilka następnych stuleci hodować sobie nowe ciało w jednym z niższych piekieł.

Źródło[]

Advertisement