Świat Dysku Wiki
Advertisement

Zimistrz (tyt. org. Wintersmith) - trzydziesta piąta książka Terry'ego Pratchetta dziejąca się w Świecie Dysku i trzecia z cyklu o Tiffany Obolałej. Jej oryginalne wydanie ukazało się w Wielkiej Brytanii w 2006 r. Polskie tłumaczenie, w wykonaniu Piotra W. Cholewy zostało opublikowane w 2007 r. przez oficynę Prószyński i S-ka.

Cytat z okładki[]

Tiffany zrobiła jeden niewłaściwy krok, popełniła jeden drobny błąd. A teraz duch zimy się w niej zakochał. Daje róże i góry lodowe, wyznaje uczucie lawinami i obsypuje płatkami śniegu. Trudno to znosić, kiedy ma się trzynaście lat, ale jest to również trochę no... miłe. „Łojzicku!” A tak, klan Nac Mac Feeglów jest na miejscu, by pomagać i się wtrącać. Ale jeśli Tiffany nie znajdzie rozwiązania, może już nigdy nie przyjdzie wiosna.

Streszczenie[]

Ciekawostki[]

  • Jest to pierwsza książka o Tiffany przetłumaczona od razu przez Piotra W. Cholewę. Dwie wcześniejsze - Wolni Ciut Ludzie i Kapelusz Pełen Nieba - zostały najpierw przełożone przez Dorotę Malinowską-Grupińską, a dopiero później przez pana Piotra.
Advertisement